Månadsarkiv: juli 2017

Bojsten och stallebrott

Så fick vi äntligen i vår bojsten. Gott med hjälpsamma grannar med fina båtar som ser till att allt blir rätt. Skönt att få båten på vår egen plats igen.   Kvällsaktiviteten var på Stallebrottet där det var pjäsen Simson på scen. Denna scen är min absoluta favoritscen – rent magisk. Och vi har haft tur att få se den i underbart ljus båda gångerna.  Årets föreställning var lite lättare, lite roligare.  Verkligen kul!

Paddling och SUP med Anders

Anders är en rolig lekkamrat. Det blev både paddling och SUP under hans dygnsbesök i Tullboden. Ut till Hållö var det lugnt och fint, vägen hem blev rekordsnabbt tillryggalagd med rejäla vågor baken. SUP klarade han som väntat också galant.

Kul med Jonathan

Johanthan har nu varit hos oss i 5 dagar och det har varit sååå trevligt. Kul att få en lekkompis hit – han vill göra roliga saker hela tiden han också. Vi har fiskat, paddlat, suppat, och haft det kanontrevligt.

Vattenaktivitet i massor!

Ännu en härlig dag i Tullboden. Sådär som vi verkligen gillar det. Med massor av aktiviteter i klubben.  Charlotte och jag hade kajak-intro och räddningsövningar. Wakebåten gick för fullt, Trissjollen var ute och Marcus och Jonathan kämpade i timmar på windsurfinbrädorna. Så roligt! Efter aktiviteterna gjöt Birger och jag vad vi hoppas blir en bra bojsten. Själva tycker vi att vi varit lite fiffiga – vi får se!

Ännu en skön dag i Tullboden

Makrillfiske stod på agendan. Fiske blev det men ingen makrill. Vi gav upp efter någon timma och åkte till Smögen istället… åkte runt lite, stannade och fikade. Njöt av en härlig dag!

Tillbaka i Tullboden

Borta bra med hemma bäst! Så härligt att få komma till Tullboden. Jonathan följde med oss och vi nästan kastade oss ut med kajakerna. Fin dag i solen och inte mycket vind. Härligt att få visa kusten från sin bästa sida. Jonathan tyckte nog det var toppen 🙂

Salzburg

Birger hade tänkt åka till Salzburg en helg någon gång. Det var tur att vi inte gjorde det. Visst är det en fin stad men man är klar på några timmar. Större är det faktiskt inte. Vi vandrade runt, kollade på slott och kyrkor (såklart), Mozarts olika boenden och vackra parker.   Varmt varmt varmt var det – så vi gav oss upp på ett berg istället. Där vandrade vi lite i skogen, fuskade lite och tog bilen upp till toppen.  Men det hjälpte ju inte för sedan blev det upp och ner och upp och ner igen. Herregud...

Hallstatt

Hade fått tips att åka till Hallstatt. Vi tvekade men så bestämde vi oss för att göra det iallafall. Och det var ju tur! Hallstatt är nog det gulligaste vi sett på redan. Ligger fantastiskt vid en sjö, omgiven av höga berg och själva stan är bara pluttinuttig hela vägen igenom. Vistt är det turistiskt, men det helt klart genuint i botten fast man säljer krimskrams överallt. Mycket sevärt! Vi passade också på att besöka saltgruvan som fortfarande är i drift och är Europas äldsta. Jättekul och intressant! Missa inte detta om du ska till Österrike!

En dag på berget….

Soligt och blått… underbart!  Slöa starter dock. Frukost serveras först kl 8. Förstår inte varför man inte kan starta tidigare – men vill ju iväg!!  Men vi fick anpassa oss, kom iväg vid 9. Upp på berget, vandrade, fotade, loggade geocache och hade jättetrevligt. Stannade på mysigt ställe på vägen och fick fläderdricka. Precis vad som behövdes i värmen. På eftermiddagen tog vi oss till Bad Hofgastein men det var nog i tystaste laget, vi tog oss tillbaka och för ovanlighetens skulle slappade vi en stund. Vi har en mysig altan med utsikt över bergen. Där kan man...

Böter och biltåg

Stor dag… Iväg tidigt för att hinna först till Gross Glockner. Det gjorde vi nästan. Inte många bilar på vägen när vi gav oss av vid 7-tiden. Endast några imponerande cyklister trampade upp upp upp.. oj vad jobbigt det verkade! Solen sken och murmeldjuren lekte på vägen. Såååå fint! Snö på topparna och klarblå himmel. Precis som i reklambroschyrerna. Väl uppe på toppen vandrade vi en bit. Det var väldigt mycket uppför det också så vi tog det lugnt. Fotade, filmade, titta på fler murmeldjur och förundrades över killen som backade runt med sin minitraktor på stigen däruppe.....