Månadsarkiv: juli 2018

Massor av aktivitet och besök

Sommaren rusar förbi! Vi har besökare och har full aktivitet hela tiden. Väldigt trevligt och roligt. Steve och Sandra från Australien besökte oss i fem dagar. Vi hann med vandring och cykling, kajak och båt. Jag tror de hade trevligt! Tomas och Lena hälsade på också, alltid mysigt!

Ångaren Bohuslän

Vi skulle paddla… men precis när vi skulle sätta på takräcket för att ge oss iväg så stannade Thomas och Petra till och frågade om vi ville följa med på en dagstur med Ångaren Bohuslän.  Tja…. varför inte?  Vi bytte om på 3 minuter och vips var vi på väg på ett annat äventyr än planerat. Jättemysigt var det. Vi åkte från Kungshamn genom Sotekanalen upp till Bovallstrand och sedan vidare runt Hamburgö och tillbaka till Bovall, buss därifrån till Kungshamn.  Så fin båt! Petra och Thomas 🙂

Kajakdag med Erik

Erik dyker upp ett par dagar. Så roligt! Han är alltid med på aktiviteter jag gillar, så det blev både fiske och paddling medan han var här. Idag en lagom tur med fikastopp på typisk bohuslänsk holme som är halvt upphuggen.  Många tycker det är hemskt hur det ser ut, jag tänker på kulturarvet, hur människorna hade det, hur de slet och hur deras liv var. Och så är det underbart att krypa ner i en uthuggen ”låda” och hitta lä och bara njuta.

Erik i Tullboden

Att sitta på altanen och plötsligt se Erik dyka upp är en stor föräldralycka! Jag hade en liten föraning om att det skulle ske men det blir ändå en härlig överraskning. Detta hände igår. Idag drog vi ut med båten och fiskade lite makrill. En enda fick vi… eller fick Erik. Vi får para ihop den med den vi fick häromdagen och röka dem ihop och komplettera med lite räkor. Blir ju heeeelt ok!

Sommar och sol!

Första riktiga semesterdagen!  Ett litet jobbmöte och sedan ut på sjön… fiskade makrill. Fick EN…  det är ju lite klent men väldigt mycket bättre än inget!  Sedan sol på klippor innan vi åkte tillbaka till brygghänget.  Massor av goa människor på plats. Så roligt att ses igen. Blir extra glad åt de unga killarna som jobbat hos oss, vuxit upp och nu kommer tillbaka och ger en kram. Blir verkligen glad. Vi åkte ut en sväng till på kvällen men då blev det inget napp alls.  Imorgon ska det handlas bättre agn. Då minsann! 🙂 älskar dessa klippor!...

EFIT – Ett Foto I Timmen

Alldeles för länge sedan jag var med på EFIT. Det är ju så roligt!  Idag ska jag göra ett seriöst försök att fota en gång i timman. Vill ni se andras inlägg så är det via denna länk 08:00 Vaknar och försöker se vad det är för väder bakom det upphängda lakanet. 09.00 Mina fästen till kameror och gpser. Verkar lite rörigt kanske? 10:00 Semesterfrukost är att äta sen frukost och läsa en tidning från förra veckan.   14:00 Går ner till bryggan och kollar på wakeboardåkarna. Lägret börjar gå mot slutet. 15:00 Våra coola wakeboardtjejer 16.00 Lite...

Semester dag 1 – cykel och ved

Vi hade tänkt paddla och tälta, men det blåste lite för mycket. Vi tog en cykeltur istället. En ganska rejäl cykeltur. Från Tullboden till Hunnebo, vidare till Ulebergshamn och Bovallstrand  och sedan tillbaka hem. Ett glasstopp och ett par besök i på loppis och annat. Väl hemma igen så satte vi igång med vedklyvning och stapling i nya förrådstältet. Blir bra. Blir mycket bra!

Solopaddling på kvällen

Ensampaddling uppskattar jag mer och mer. Ikväll var jag ute i flera timmar igen, så fint längs Malmöns västra sida. Just där är det inte så mycket folk heller. Annars har det samlats förskräckligt många båtar i vattnen nu. Bäst att paddla på kvällarna har jag märkt. Ikväll blev ännu en fullträff.

Vatten och elbilar

Ännu en fin sommardag. Tillbringades mest framför datorn inne då semestern inte är igång ännu, men bonusen att stänga ner locket och genast vara vid havet är fantastisk. Jag gick ner till bryggan, satt och njöt, pratade med de som rörde sig där. Killarna frågade om jag ville följa med i båten och fota. Tur man har en fin kamera så man får hänga med de coola killarna. haha. Riktigt roligt att åka med i båten, god stämning, pepp från båten till åkaren. Precis som man önskar sig! Ja, och så avslutade vi kvällen med ett föredrag av...

En veckan in i juli får vi i båten

Finaste sommaren in mannaminne och först nu får vi i båten. Måste erkänna att jag inte saknat den så värst mycket, det är alltid kajaken som vinner när det är väder att vara på vattnet.  Men nu är den i och det är ju kul. Vi åkte en vända för att reka lite kajakturer. Eftersom jag erbjuder kajakturer för klubbmedlemmarna i TVSK varje onsdag behöver jag tänka ut bara mål. Det låter kanske inte så svårt med tanke på att jag paddlat här i 15 år, men paddling med klubben är något helt annat än min egen paddling....