Fotodagbok september 2004

30 september 2004
30sep04 Har planterat höstblommor i min fina stenmur. Känner mig väldigt nöjd!
28 september 2004
28sep04 Ok.. fuskbild. Jag har inte tagit den. Fick den i mailen idag av en arbetskompis som tagit ett år pappaledigt och äventyrar i Kanada – med familjen. Här en bild från helgens ”hike” säger han. Man blir ju bara liiite avundsjuk. Många snackar om att göra en massa saker – men få gör det. Här är en. 🙂
26 september 2004
25sep04 Pigge inklämd i sitt bo i bilen får symbolisera lördagens resor. Resor till köpcenter mm. Handlade sängar och stolar OCH utrustning för trådlöst nätverk hemma. Har inte sagt det till ungarna ännu, man vet ju att det sällan går smärtfritt med sådana installationer. Men det ska blir roligt!!!!
25 september 2004
24sep04 En hel soffa full av godingar. Fick känna på hur det skulle vara att vara ensamstående fyrbarnsmamma en kväll. Haha… Mycket skratt och väldigt härligt – men svårt att räcka till åt alla. Blev plötsligt full av beundran för de som klarar av det!Nå… för mig varade det bara en kväll o natt, sedan åkte systerdöttrarna hem till sin mamma igen och maken kom hem och jag kunde åter lägga mig på soffan.. 🙂
21 september 2004

MYSTIC RIVER ©2002 Warner Bros. & Village Roadshow Films (BVI) Limited. PHOTOGRAPHS TO BE USED SOLELY FOR ADVERTISING, PROMOTION, PUBLICITY OR REVIEWS OF THIS SPECIFIC MOTION PICTURE AND TO REMAIN THE PROPERTY OF THE STUDIO. NOT FOR SALE OR REDISTRIBUTION

MYSTIC RIVER
©2002 Warner Bros. & Village Roadshow Films (BVI) Limited.

Ok… jag fuskar! Den här bilden har jag inte tagit själv. Hade ju varit lite läckert att stöta på Sean Penn och Kevin Bacon sittandes på trottoaren, men riktigt så var det inte. Nä.. Filmklubben har startat – så nu är det höst. Såg Mystic River ikväll. Jisses vilken sorglig film. Men väldigt bra. Ska man rekommendera den eller inte? Inte om du är lite dyster till sinnet själv, nä, då ska du nog inte se den. Livet är inte alltid roligt….
20 september 2004
20sep04 Kastrup igen. Om jag har gillat min pc tidigare så är jag nu vilt förälskad! Den har visat sig klara wireless! Surfat vilt på hotellet och nu även på flygplatsen medan jag väntar. Man kan ju göra allt!!!  Uuuunderbart.
19 september 2004
 19sep0419sep04-a  Det tar löjligt kort tid att flyga från Landvetter till Kastrup. Utsikten var fin, jag gillar de där ulliga gulliga molnen. Eller som en av sönerna sade då han flugit första gången ”det verkar alltid vara fint väder ovanför molnen mamma”. Och visst har han rätt
Väl framme i Danmark åt vi middag på en mysig restaurang. Hela entrén var fylld av vackra pumpor. Härliga färger!
16 september 2004
16sep04 Hem! Tog bilden på Globen från X-2000. Tänk att det är så härligt att åka hem…
15 september
15sep04 Kanske inte så vackra byggnader, men ljuset klockan 06.30 var vackert. Bott på 14:e våningen i natt och längtar efter att gå ner till hotellfrukosten.
12 september 2004
12sep04-a 12sep04 Hemma igen, kastade mig in i köket och gjorde björnbärspaj av bären vi plockade i Tullboden. Mumma…. Den blev liiite bränd i kanten så jag plåtade mina frallor när de kom direkt från plåten istället..;-)
11 september 2004
11sep04 Lördag morgon åkte vi upp till stugan. Vi passerade den snygga Sunningebron! Jag gillar den skarpt – även om man har problem med nedfallande is från vajrarna på vintern…Brofakta:

• Längd: 1712 m
  • Fri bredd 23,3 m
  • Största spännvidd 414 m
  • Segelfri höjd 51 m
  • Pylonhöjd över vattnet 149 m
  • Vattendjup i farleden 13 m
  • Kostnad: 1,6 miljarder kr

10 september
10sep04 Tågkompis med tjusiga behag! Hihi.. hon skulle roa sina arbetskamrater idag. Det måste väl bli succé!
6 september
6sep04 Stenar…. stenar är så vackra. Har man tur att hitta helt släta stenar så är de ju fantastiska att hålla i handen, att ha i fickan, att lägga på en plats där man ser dem.Dessa har jag i fönstret, jag har fått dem av min svärfar och jag tycker mycket om dem.

4 september
4sep04 Upp till stugan och så hem igen dagen efter. En sån här morgonvy fick en ju att vilja stanna kvar….. Men ibland måste man.
3 september 2004
3sep04 Så blev det fredag och idag döptes Ostindiefararen av drottningen. Från jobbet hade vi första parkett och det var ganska trevligt att titta på även om vi inte såg mycket mer än en stor blå hatt. Måste ju vara Säpos mardröm med en sån hatt…Vackert skepp iallafall!
2 september
2sep04 En sån vacker syn som mötte mig i morse på väg till kontoret. Ostindiefararen låg utanför Operan och väntade på att bli döpt av Drottningen. Tjusigt!
1 september 2004
1sep04 Fortfarande i Stockholm, men på väg hem. På centralen igen kommer jag på att jag inte tagit ett enda kort. Illa!! Men så blev det ett på tavlan med de avgående tågen. Alltid skönt att åka hem!

Du gillar kanske också...