Månadsarkiv: november 2017

Cayman

Ett skutt till nästa ö och så var vi på Cayman Islands. Ganska annorlunda än Jamaica. Dyrare… mer klass.  Vi hann med caching och badliv här med. Blev superduperöverlycklig när Anders hyrde en SUP och överraskade genom att helt enkelt komma paddlande längs stranden. Så roligt!!!

Jamaica

Efter en skön dag på båten kom vi til Jamaica på onsdagen. Det var ganska så mycket som jag hade tänkt mig. Musiken, människorna och såklart en jättefin strand. Vi cachade, lade oss på stranden och hade en superdag! Igen!

Kuba

Lååång flight från Amsterdam till Havana. Bra filmer och bra mat men 10 timmar i luften är ändå långt. Såg i kors när vi landade och det tog lång tid att komma igenom tull mm. Min väska blev utsedd att kontrolleras, och det tog sin lilla tid. Men till slut var vi igenom, tog en taxi till hotellet, åt lite där och däckade tidigt lokal tid, men för oss var klockan två på natten, ungefär 24 timmar efter att vi gått upp för att resa iväg. Vaknade såklart supertidig. Klockan 8 var vi klara med frukost och på...

Paddelhelg i Tullboden

För tredje året i rad har jag bjudit in Tjörns kajakklubb för paddling i Tullboden. Det blev en mysigt helg med kajaksnack från fredag till söndag – precis som det brukar.  Ett gott gäng som alltid. Vi hade ganska tuffa omständigheter i stökigt vatten på några passager och en deltagare kapsejsade. Tur att vi hade med oss en riktig kajakräv som klarade räddningen. Tror ingen annan hade klarat en räddning under just dessa omständigheter. Dax för eftertanke. Trevligt hade vi iallafall med god mat, bastu och en massa skratt och trivsamhet.

Vardagslycka

Trevlig dag på jobbet, äta hos vänner på kvällen, redigera lite film för Tomas som verkade nöjd, fick med mig en hel påse böcker hem av Lena. Kastade mig i säng för att börja läsa. Bara att välja gör en ju lycklig. Så mysigt!!

Paddling och kalas!

Gick upp tidigt! Hade fått nys om perfekt paddelväder – och så blev det! Ljuuuuuvligt!  Njöt av varje sekund och var så glad att jag hann med både paddling och middag hos mamma och pappa – och fika med syrran med familj Kanondag!   Sedan blev det kalas!

Härlig helg i Stockholm – Grattis Birger 60 år!

Vi åkte till Stockholm, tog in på hotell, promenerade i kyligt solsken, såg på Mamma Mia på Tyrol, promenerade mer i soligare väder, tog tåget hem och hade en kalasfin helg!  Grattis till Birger som fyllde 60, detta var ett mycket trevligt sätt att tillbringa födelsedagen. Jag var foglig och snäll hela dagen, han fick gå in i hur många kyrkor som helst 🙂

Avatar för Jetteråttan

Min superduktiga kompis Anna har ritat en råtta som jag kommer att ha i alla råttfilmerna. Den blev ju såååå bra! Testat ikväll..   tycker mycket om den!!

Fotokväll

Vilken himmel i Tullboden. Jag sprang, ja faktiskt sprang jag för att inte missa ljuset som bara varade ett par minuter innan solen försvann. Så roligt att lyckas fånga det. Sedan sprang jag igen, när jag åkte över bron vid hovenäset och såg hur vackert månen lyste över just Hovenäset. Lycka att få vara här just nu!