Månadsarkiv: maj 2017

Drönarträning

Oj.. det är lite nervöst att flyga drönaren. Men träning ger färdighet. Lite trist att bara flyga åttor och öva…  men det var blåsigt idag så vi vågade inte gå så högt. Filmningen är kass.. men jag är imponerad över kvaliteten på bilden.. och hur stabil kameran är med tanke på blåsten.

Pyssel och knåp

Fick till det ganska bra med de gamla lastpallarna för att samla ihop vrakfynden. Kul! Fick också till Jetteråttans hus i trädgården rätt bra. Hihi

Som en sommardag!

Vi kom iväg tidigt!  Iväg med kajakerna före 9 och mot Hållö.. fast det visste vi inte då. Vi tog oss till Lösa tångarna… vidare till Stenskär och sist till hållö där vi hittade en klippa i lä och grillade lite korv och bröd till lunch. Såååå härligt!   Soligt, stilla, båtfritt och lite lite medvind när vi skulle hemåt.  Sedan lite provflygning med Mavicen på bryggan, grill och så samkväm på bryggan på kvällen. Det känns verkligen som om sommaren rivstartade!   Och så den första lilla filmen med drönaren… vågade inte flyga ut över havet idag.. nästa...

Breddläger i Tullboden

Heldag i trädgården – härligt! Nu kan sommaren börja!  Och det gjorde den, särskilt i TVSK där man har breddläger i helgen – dvs, alla får vara med. Och vilket väder de får ungdomarna. Kul!!

IBMklubbspaddling

Paddling för hela slanten just nu!  Ikväll prickade vi en fantastisk kväll då vi paddlade med IBM-klubben och utfick från Bleket med www.kajaktiv.se som guidade oss bland kobbar och skär en helt ljuvlig majkväll.  Kvalitet!!!!

Paddling i Stigfjorden

En skön dag där vi skulle paddla runt lite lätt och logga cacher på öarna i Stigfjorden.. det var planen.  Det blev en bra dag – men vi fick slita stenhårt för de cacher vi loggade!  Långt mellan holmarna var det i motvind och en del av dem hittades inte. Men trevligt hade vi och man blir stark av motvind! En go dag!! Paddlade från 09.30 till 18.00…. det är länge!

Nästa tjejerna

Alltid lika mysigt att träffa Millan och Marica. Prat och skratt och härlig samvaro och förståelse. Vänner som man kan lita på i alla väder.

Arbetsdag igen

Inte är det någon vårvärme precis! Småkyligt att stå och hänga över kajakerna i klubben idag. Mycket som skulle åtgärdas – men vi fick allt klart. Skönt det. Båten blev sjösatt och till och med ett premiäråk med wakeboard ägde rum. Fy 17, så kallt, kanske 8-10 grader. Brrr

Grattis till mig!

Födelsedag är alltid trevligt. Extra trevligt sedan facebook börjat påminna om födelsedagar, jag fick över 200 hälsningar. Helt otroligt! Dessutom fick jag fantastiska presenter av familjen och super god middag hos mamma och pappa. Så trevligt!! Syster och son ringde. Så trevligt!!!!!

Marcus

Lite kallt ute… skönt att vara inne. Sitter och pillar med bilder och hårddiskar och kameror och hemsidor och medlemsregister och allt sånt som blir liggande annars.  Formaterar minneskort och testar dem… resultatet blev en ovanligt normal bild på Marcus!!

Knorr på en måndag!

Nu har jag kajaken i Stenungsunds SUP-klubbs container och jag klarar själv att bära ner den till vattnet, det är bara 5 meter. Jippie! Ikväll tog jag äntligen tag i detta och fick mig en suverän kväll i kajaken. Lite lite vind när jag startade men sedan mojnade det och det var bara att njuta. Jag paddlade till några öar där jag kunde logga ett par burkar. Canadagässen var inte så nöjda med besöket men jag höll mig undan deras bon. Säl-skap fick jag av en nyfiken säl som följde med en bit. Så mysigt!  Jag älskar verkligen...